شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اولین سمینار استانی مشتری مداری در هزاره سوم با حضور 500 نفر از مدیران و کارشناسان ادارات دولتی و شرکتهای خصوصی با سخنرانی دکتر احمد یحیایی ایله ای در شهر بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی برگزار شد.
دکتر یحیایی ایله ای استاد علوم ارتباطات و روابط عمومی به عنوان سخنران اصلی این سمینار درباره چیستی، چرایی و چگونگی مشتری مداری در هزاره سوم به طرح مباحث نوین این موضوع پرداخت.
وی بیان کرد: ما در دنیای زندگی می کنیم که انحصار به پایان رسیده است و فروشنده به دنبال خریدار است در حالی که در گذشته خریدار به دنبال فروشنده بود.
یحیایی ایله ای اظهار داشت: فرزندان از والدین، مشتریان از سازمانها و ملتها از دولتها در توسعه نوآوری ها پیشگام تر هستند و تنها احترام به نیازها و خواسته های مشتریان است که سازمانها را به توسعه و کمال و کیفیت نزدیک می کند.
وی گفت: امروزه حرف مشتری حرف اول و آخر بازار است و شرکتها بایستی با اصول و قوانین بین اللملی مشتری مداری آشنا شوند تا بتوانیم حتی در سطح بین المللی به تجارت و صادرات بپردازیم.
دکتر یحیایی ایله ای جذب کارکنان مشتری مدار را که به حرف و حق مشتریان احترام قائل هستند گام اول مشتری مداری برشمرد و گفت: تنظیم قوانین و مقررات و ساختار کارآمد، رهبران مشتری مدار و کارکنان ارتباط گر یک سیستم یکپارچه است که با همدیگر سازمان مشتری مدار را شکل می دهند.
سخنران سمینار استانی مشتری مداری در هزاره سوم تبیین کرد که: مشتری مداری موضوعی فهمیدنی است، مشتری مداری یک سیستم یکپارچه است و مشتری مداری یک فرایند است.
وی اظهار داشت: مراکز هزینه هر سازمانی بسیار است اما فقط یک مرکز برای درآمد وجود دارد و آن مشتریان سازمان است.
یادآوری می شود که این گردهمایی بزرک سه ساعت صبح چهارم اسفند بصورت تئوری و سه ساعت عصر همان روز بصورت کارگاهی برگزار شد.
![4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World 4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199](http://www.shara.ir/media/image/PR/pr-1395-shara/photo_2017-02-25_11-32-25.jpg)
|